راه های کسب درآمد

معرفی انواع سایت و راه های کسب درآمد اینترنتی

راه های کسب درآمد

معرفی انواع سایت و راه های کسب درآمد اینترنتی

آشنایی با کلیه آزمایش های قبل از ازدواج

آشنایی با کلیه آزمایش های قبل از ازدواج

سمت اول

این نکات به شما در انجام آزمایش و به آزمایشگاه در ارایه نتیجه صحیح کمک می کنند.

۱- مادر و دختری که کپی نتیجه آزمایش ازدواج یک سال قبلش را به همراه دارد، با داد و فریاد به مسؤول آزمایشگاه می گویند: «آزمایش شما نشان نداد که آقا معتاد است، ولی بعداً فهمیدیم تریاک مصرف می کرده و نتوانستیم ترکش دهیم؛ به خاطر همین کار به دادگاه کشید.» مادر که در عصبانیت دست کمی از دخترش ندارد ادامه می دهد: «ظاهراً آن موقع هم معتاد بوده، پس چرا آزمایش شما این را نشان نداده؟» پس از آرام کردن آن دو، مسؤول آزمایشگاه توضیح می دهد که وقتی کسی مواد مخدر مصرف می کند، بنا نیست این مواد جزء وجود فرد شود. مواد مخدر مثل هر چیز دیگر که وارد بدن می شود، به تدریج از بدن خارج می شود. بنابراین اگر کسی به خودش فرصت دهد و از مصرف مواد خودداری کند، نتیجه جوابش منفی خواهد شد. به عبارت دیگر جواب منفی فقط نشان دهنده وضعیت فرد در چند یا چندین روز اخیر است. لذا خانواده ها نباید با اتکا به این آزمایش مهر تأیید روی فردی بزنند و بررسی های رایج در عرف را رها کنند.

۲- مراجعه کننده دیگری که برگه جواب مثبت در دست دارد به مسؤول آزمایشگاه می گوید من نه تنها دارو نخورده ام، بلکه سیگار هم نمی کشم. حالا حاضرم دوباره نمونه بدهم تا ثابت شود که شما اشتباه کرده اید. پس از پرسش و پاسخ های متعدد مشخص می شود که وی چند روز قبل به دلیل درد کمر، یک قاشق از شربت گیاهی قهوه ای رنگی را مصرف کرده است. مسؤول آزمایشگاه یادآوری می کند در اغلب داروهای شربت مانند که در عطاری ها موجود است و به عنوان ضد درد تجویز می شوند، ترکیبات تریاک به کار رفته است و از مصرف آن ها باید پرهیز کرد.۳- مورد دیگر فردی بود که اظهار می کرد یکی از بستگان نزدیک وی در خانه مواد مخدر مصرف می کند ولی تا به حال خودش مصرف نکرده، چطور آزمایش او مثبت شده است؟ با همین توضیحات جواب سؤال این فرد روشن است: افرادی که در معرض استنشاق مستقیم دود ناشی از مواد مخدر هستند، تا حد زیادی در معرض آلودگی قرار دارند و ممکن است نتیجه آزمایش آن ها مثبت باشد.

۴- نگرانی بیش از اندازه پدر دختری باعث می شود داماد آینده اش را برای تست عدم اعتیاد به آزمایشگاه بیاورد. وی درخواست انجام آزمایش از نظر مواد اعتیادزای قدیمی و جدید را دارد. وی آن قدر از مواد مخدر وحشت زده است که در ادامه اظهار می کند: «ممکن است چیزی خورده باشد تا جوابش منفی شود؟» به وی توضیح داده می شود در حال حاضر ترکیبات تریاک چون شیوع بیشتری در کشور دارند، (به دلیل فراوانی آن و قیمت کمتر نسبت به سایر مواد اعتیادزا و بومی بودن آن در منطقه) بیشتر مورد توجه هستند و آزمایشگاه ها فقط برای شناسایی آن ها تجهیز شده اند. از نظر علمی وجود هیچ دارو یا ترکیب دیگری که در صورت مصرف نتیجه آزمایش را منفی کاذب نماید، اثبات نشده است. جهت اطمینان از صحت نمونه گرفته شده، pH نمونه و وزن مخصوص آن و درجه حرارت نمونه کنترل می شود.آموزش و مشاوره تنظیم خانواده مرحله بسیار مهمی از زندگی است؛ نه تنها برای زن و شوهر، بلکه برای نسل های بعد هم سرنوشت ساز است. افزایش آگاهی های بهداشتی نقش مهم و مؤثری در تأمین سعادت و سلامت افراد خانواده ها و جامعه دارد.واحدهای بهداشت خانواده در تمام مراکز بهداشتی و درمانی کشور وظیفه دارند درباره مسائل بهداشتی ازدواج، بارداری، زایمان، نگهداری و تأمین سلامت کودکان بهترین راه حل ها را در اختیار مراجعان خود قرار دهند یا آن ها را به افراد با صلاحیت معرفی کنند. آموزش تنظیم خانواده که در ادامه آزمایشات ازدواجی انجام می شود، در راستای اهداف مطرح شده است. اگرچه زمان کافی در اختیار پرسنل این بخش وجود ندارد و نیز حجم مطالب اجازه توضیحات بیشتر را نمی دهد، ولی آشنایی زوجین با این واحد می تواند گره گشای مشکلات آنان در آینده باشد.در مشاوره قبل از ازدواج توصیه های لازم راجع به پیشگیری از بیماری های ارثی، بارداری، سن مناسب برای بارداری، تعداد بچه ها و روش مناسب تنظیم خانواده به زوج های جوان داده می شود.

واکسن کزازکلستریدیوم تتانی یک نوع باکتری از دسته باکتری های اسپوردار و عامل بیماری کزاز در انسان است. شکل فعال باکتری در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاومت چندانی ندارد، ولی اسپور آن سال ها در خاک خشک و گردوغبار زنده می ماند و نسبت به حرارت و مواد شیمیایی مقاومت زیادی دارد. این باکتری یک سم (اگزوتوکسین) قوی به نام تتانواسپاسمین ترشح می کند که عامل اصلی بروز علایم بیماری است. علایم این بیماری با فعالیت شدید اعصاب حرکتی، سفتی و انقباض شدید عضلات مشخص می شود.سم کزاز یک ترکیب پروتئینی است که نسبت به حرارت، مواد شیمیایی، اسیدها و قلیاها حساس می باشد و سریع تجزیه می شود. حتی الکل ۷۰ درجه آن را زود خراب می کند.منشأ عفونت که حاوی اسپور باکتری است، می تواند خاک (۲۰ تا ۶۴ درصد نمونه های خاک، آلوده هستند)، لباس کثیف، گردوغبار، مدفوع (بیشتر مربوط به اسب)، خار گل، میخ، وسایل جراحی (کامل استریل نشده) باشد. بیماری در نتیجه آلودگی یک زخم (اغلب زخم عمیقی که بافت له شده داشته باشد) با اسپور باکتری به وجود می آید. این اسپورها درون زخم در شرایط بی هوازی به فرم فعال تبدیل می شوند و سم تولید می کنند سم تولیدشده به طور موضعی عضلات همان ناحیه را منقبض می کند و همچنین از طریق رشته های عصبی خود را به سلول های عصبی- حرکتی در شاخ قدامی نخاع می رساند و با تحریک آن ها انقباض موضعی ناحیه آلوده را تشدید می کند. پس از آن با انتشار سم در تمام قطعات نخاعی، تمام عضلات بدن به حالت انقباض درمی آیند. تحریک پذیری شدید سلول های عصبی شاخ قدامی باعث می شود هرگونه عامل تحریکی محیطی (هر چند ضعیف مثل تماس دست با بدن بیمار یا محرکات بینایی و شنوایی) اسپاسم عضلانی را تشدید کند.تعداد این حملات تشنج (انقباض عضلانی) و زمان آن در بیماران، بسیار متفاوت است. مشکلات تنفسی عامل بیشتر موارد منجر به مرگ در این بیماری است.

کزاز نوزادانبه بیماری کزاز در یک ماه اول عمر اطلاق می شود که به علت استفاده از وسایل آلوده ضمن بریدن بند ناف، ختنه کردن، پانسمان و سوراخ کردن گوش به وجود می آید. کزاز نوزادان با واکسیناسیون مادر حداکثر تا ماه ششم بارداری قابل پیشگیری است. یکی از بهترین راه های جلوگیری از بروز این بیماری کشنده این است که به واکسن کزاز هنگام ازدواج توجه کافی شود.واکسیناسیون علیه این بیماری با توجه به پراکندگی گسترده اسپور این باکتری در اغلب نقاط دنیا، راه پیشگیری از بروز این بیماری است. این واکسیناسیون به منظور مقابله با سم باکتری انجام می شود.واکسن کزاز، سم غیر فعال شده باکتری (توکسویید) است. جهت اثربخشی بیشتر این واکسن، واکسن دیفتری و سیاه سرفه هم، همراه آن تزریق می شوند. بدین لحاظ به آن ها واکسن سه گانه (ثلاث- DPT) گفته می شود. اولین تزریق این واکسن در ۲ ماهگی انجام می شود. مراحل بعدی به ترتیب در ۴ ماهگی، ۶ ماهگی، ۱۸ ماهگی و ۴ تا ۶ سالگی (بدو ورد به مدرسه) انجام می پذیرد. با این تزریقات مصونیت در مقابل کزاز به وجود می آید و از آن به بعد هر ۱۰ سال تزریقی به نام یادآور باید انجام شود تا مصونیت در برابر کزاز همچنان حفظ شود. واکسن یادآور شامل واکسن کزاز و دیفتری است که به آن واکسن دو گانه (DT) گفته می شود.

آیا به همه خانم های مراجعه کننده برای ازدواج واکسن کزاز تزریق می شود؟

با رعایت فواصل زمانی تزریقات ذکرشده، سال پایان دبیرستان زمان یادآور اول خواهد بود. لذا اگر خانمی در فاصله ۱۰ سال پس از یادآور اول ازدواج کند نیازی به تزریق واکسن در زمان ازدواج ندارد، در غیر این صورت باید واکسن به صورت داخل عضلانی (عضله پشت بازو- دلتویید) برای وی تزریق شود. ولی جهت اطلاع محضر برای هر دو نفر آن ها کارت واکسن کزاز صادر می شود تا مدارک مورد نیاز محضردار، برای ثبت عقد کامل باشد. در ضمن زمان یادآور بعدی هم به آن ها اعلام می شود.

تالاسمیصفت ارثی یک ویژگی است که والدین به فرزندان خود منتقل می کنند. برخی از این صفت های ارثی باعث بروز یک بیماری می شوند، ولی برخی دیگر فقط یک ویژگی را توصیف می کنند.مثلاً رنگ چشم، یک ویژگی است که توسط آن افراد را می توان توصیف کرد. فلانی رنگ چشمش آبی یا سبز است … !ولی تالاسمی یک صفتی است که بیماری را منتقل می کند. در این بیماری مغز استخوان قادر به ساختن مقادیر کافی از هموگلوبین طبیعی در گلبول های قرمز نیست. میزان کاهش هموگلوبین طبیعی در انواع مختلف تالاسمی ها متفاوت است. لذا در افرادی که این صفت ارثی را دارند، تالاسمی به یک شکل بروز نمی کند.

در انتقال صفات ارثی از والدین به فرزندان به دو نکته توجه نمایید:

1- بروز صفت های ارثی تابع قانون احتمالات است، یعنی انتظار نداریم پدر و مادری که یک صفت را دارا هستند، آن را حتماً به فرزندان خود منتقل کنند.

۲- صفت های ارثی که به صورت بیماری خود را نشان می دهند، از تنوع زیادی برخوردارند. تعدادی از آن ها شیوع بیشتری دارند و پراکندگی این صفات در جوامع مختلف متفاوت است.

تالاسمی در ایران شایع ترین بیماری ژنتیکی است و از انواع تالاسمی ها، نوع بتا شیوع بیشتری دارد. تالاسمی بتا خود به انواع مختلف تقسیم می شود. در انواع مختلف آن، میزان کاهش Hb طبیعی متفاوت است. بتا تالاسمی مینور، نوعی بتا تالاسمی است که در آن کاهش Hb طبیعی مشکل حادی را ایجاد نمی کند، چون بدن با افزایش تعداد گلبول قرمز خود این مشکل را تا حدودی جبران می نماید. این افراد اگر با کسی که این صفت را ندارد ازدواج کنند، هیچ خطری فرزندان آن ها را تهدید نمی کند و حداکثر ممکن است فرزندی مثل خود فرد، به صورت ناقل مینور متولد شود. ولی اگر با کسی که این صفت را دارد ازدواج کنند، ۲۵ درصد احتمال دارد که فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور به دنیا بیاید. وقتی بدانید فراوانی ناقلین (بتا تالاسمی مینور) در جامعه ایران حداقل ۱ نفر از هر ۲۰ نفر است و این که هر سال بیش از ۷۰۰ هزار داوطلب ازدواج از نظر تالاسمی با آزمایش خون غربال می شوند و از این تعداد ۲۵۰۰ زوج ناقل تالاسمی تشخیص داده می شوند، حتماً خواهید گفت چرا از سال ۱۳۷۶ برنامه ملی پیشگیری تالاسمی به طور رسمی در رأس برنامه های مراکز بهداشت سراسر کشور قرار گرفته است؟ چقدر دیر …!امروزه با وجود راه کارهایی که به کمک زوج ناقل می آید تا از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور جلوگیری کند، زوج های ناقلی پیدا می شوند که با وجود تمام مشاوره ها و آگاهی هایی که در واحد مشاوره تالاسمی به آن ها داده می شود، اصرار به ازدواج دارند. این تصمیم شاید حق مسلم آن ها باشد و البته هیچ مرجع قانونی حق بی توجهی به تصمیم آن ها را ندارد ولی تولد یک بچه مبتلا به تالاسمی ماژور تنها مشکل پدر و مادر وی نخواهد بود بلکه سیستم بهداشتی- درمانی هم که باید تاوان حس مسؤولیت پذیری خود را بپردازد، وظیفه دارد آن ها را تنها نگذارد؛ این زوجین پس از مشاوره های ویژه تالاسمی تشکیل پرونده می دهند و ضمن تأیید و تأکید بر تصمیم خود، زیر نظر مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود قرار می گیرند.

البته لازم است قبل از بارداری جهش ژن بتاگلوبین زوج های مینور تعیین شود. نتیجه این آگاهی از جهش ژنی، بعداً در دوران بارداری خانم به تعیین الگوی وراثت جهش تالاسمی جنین کمک می کند. برای تعیین وضعیت جنین از نظر تالاسمی ماژور نیاز به نمونه برداری در هفته ۱۰ تا ۱۲ با روش تکه برداری از پرزهای جفتی (CVS) یا در هفته ۱۴ تا ۱۶ با روش آمنیوسنتز است.اگر پس از بررسی های لازم مشخص شود جنین ژن های جهش یافته والدین را دریافت کرده است، جنین به تالاسمی ماژور مبتلا است، که احتمال آن ۲۵ درصد است. در این صورت سقط درمانی با مجوز پزشکی قانونی میسر است. البته در ۷۵ درصد موارد هم احتمال دارد جنین سالم باشد. در این صورت بارداری ادامه می یابد.بتا تالاسمی ماژور نوع شدید بیماری بتا تالاسمی است. در این نوع به دلیل کاهش هموگلوبین طبیعی، اکسیژن رسانی به بافت ها با مشکل همراه است. بدن این افراد علی رغم فعالیت کلیه استخوان های خون ساز، قادر به جبران کمبود هموگلوبین طبیعی نیست. (فعالیت استخوان های خون ساز در ناحیه صورت سبب درشت شدن گونه ها و پیشانی در این افراد می شود). لذا هر چند وقت یک بار باید به این افراد خون سالم تزریق شود. تزریق خون باعث افزایش سطح آهن بدن می شود و برای جلوگیری از افزایش مسموم کننده آهن، تزریق آمپول دسفرال برای خارج کردن آهن اضافی ضروری است.

روش غربالگری تالاسمی چگونه انجام می شود؟

برای شروع برنامه غربالگری ابتدا کلیه آزمایشگاه های ازدواج مجهز به دستگاه شمارش سلولی خودکار (سِل کانِتر) شده اند که عمده این دستگاه ها از نوع سیسمکس هستند. برای این آزمایش (آزمایش CBC) نیاز به حداقل ۲ سی سی خون است که در ویال های محتوی ماده ضد انعقاد گرفته می شود. این خون برای مخلوط شدن با ضد انعقاد، حداقل ۵ دقیقه روی دستگاهی به نام میکسر باید بچرخد و سپس به دستگاه داده شود. این دستگاه ها قادرند در کمتر از یک دقیقه حداقل ۸ پارامتر و اندکس خونی را نشان دهند. نتایج حاصل از دستگاه ها ملاک تصمیم گیری ها است. لذا تعمیر و نگهداری این دستگاه ها و بررسی صحت و دقت آن ها دارای برنامه مدونی است و پرسنل فنی آزمایشگاه ملزم به رعایت آن ها هستند.از بین پارامترها و اندکس های خونی آن چه در وهله اول به آن توجه می شود MCH و MCV است.

MCH متوسط غلظت هموگلوبین و MCV متوسط حجم گلبول های قرمز نشان می دهد برای MCH مقادیر بیش از ۲۷ و برای MCV مقادیر بیش از ۸۰، (و البته کمتر از ۱۰۰) نرمالتعریف شده است. در طرح غربالگری تالاسمی، هدف، شناسایی زوج ناقل صفت تالاسمی است که تصمیم دارند با یکدیگر ازدواج کنند. لذا اگر یکی از طرفین صفت تالاسمی را نداشته باشد مشکلی برای آینده زندگی مشترکشان پیش نخواهد آمد. بدین منظور در ابتدا نمونه آقا گرفته می شود و در صورت نیاز از خانم نمونه گیری می شود.

چرا ابتدا از مردان خون گیری انجام می شود؟دلیل آن این است که تعداد زیادی از زنان در جامعه به کم خونی حاصل از فقر آهن مبتلا هستند. در این بیماری اندکس های مورد نظر مثل تالاسمی مینور کمتر از حد نرمال است و از آن جایی که ملاک غربالگری فقط اندکس های فوق است، بنابراین مجبور خواهیم بود در مقابل این خانم ها، مردان بیشتری را مورد بررسی قرار بدهیم.هر نمونه پس از اندازه گیری پارامترهایش توسط دستگاه، اگر مقادیر یکی یا هر دو اندکس مورد نظر را کمتر از حد نرمال را نشان دهند به عنوان مشکوک در نظر گرفته می شوند تا اقدامات بعدی انجام شود.اقدام بعدی فراخواندن خانم مورد نظر برای نمونه گیری خون و بررسی اندکس های وی می باشد. در صورتی که خانم نرمال باشد، وضعیت آقا برای ازدواج از نظر صفت تالاسمی اهمیتی ندارد لذا بدون مشاوره ویژه، جواب آن ها صادر می شود.اگر هر دو نفر اندکس های پایین داشته باشند (زوج مشکوک به تالاسمی)، توسط پزشک مشاوره تالاسمی تحت مشاوره ویژه قرار می گیرند. در اولین اقدام وضعیت آهن بدن آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد، در صورت نیاز یک دوره درمان آهن تجویز می شود.

پس از سپری شدن طول درمان، نمونه گیری انجام و نتیجه از نظر مقادیر اندکس ها، مجدد ارزیابی می شود. در صورت عدم تصحیح اندکس های مورد نظر، برای هر دو نفر اندازه گیری Hb A۲ درخواست می شود. نتایج حاصل از پیگیری های پزشک مشاور بر اساس یک معرفی نامه در اختیار زوجین قرار می گیرد تا با مراجعه به یکی از مراکز مشاوره ژنتیک مورد تأیید و معرفی شده از وزارت بهداشت، وضعیت صفت تالاسمی در آن ها به طور قطعی مشخص شود.Hb A۲ یکی از انواع هموگلوبین های طبیعی است که در یک فرد نرمال حداکثر ۵/۳ درصد از مقدار هموگلوبین کل را تشکیل می دهد. مقدار بیش از آن (حداکثر تا ۷ درصد)، تشخیص تالاسمی را قطعی می کند. ولی مقادیر در حد نرمال در افراد مشکوک، تالاسمی را رد نمی کند. لذا در این غربالگری مقادیر بالای آن دارای ارزش است.در آزمایشگاه ژنتیک، جهش های ژنی هموگلوبین از نظر صفت تالاسمی مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آن متخصص ژنتیک نظر خود را به مشاور تالاسمی اعلام می کند. در صورتی که صفت تالاسمی در هر دو نفر یا یکی از زوجین تأیید نشود، پایان مشاوره ویژه برای آنان خواهد بود. ولی اگر هر دو نفر ناقل تشخیص داده شوند، پس از اطلاع رسانی کامل در مورد آینده مشترکشان، تصمیم گیری برای ازدواج به عهده خودشان گذاشته می شود. اگر منصرف شوند پرونده آن ها بسته می شود، ولی اگر اصرار به ازدواج داشته باشند پس از تکمیل فرم های لازم مجوز ازدواج برای آن ها صادر خواهد شد و نیز به مرکز بهداشت محل سکونتشان معرفی می شوند و از طریق کارشناسان آن مرکز وضعیت بارداری خانم پیگیری می شود تا اقدامات لازم در زمان بارداری برای تشخیص وضعیت صفت تالاسمی در جنین قبل از ماه چهارم بارداری انجام شود تا در صورت نیاز مجوز سقط جنین صادر شود.برای اجرای دستورالعمل شناسایی زوج ناقل تالاسمی تا رسیدن به یک نتیجه قطعی و مطمئن، گاهی ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است. از طرف دیگر زوجی که به آزمایشگاه مراجعه می کنند و قبل از نتیجه آزمایشات، مراسم ازدواج خود را برنامه ریزی کرده اند و فقط منتظر جواب آزمایش هستند، اگر به آن ها گفته شود باید منتظر بمانند تا بررسی های لازم نتیجه قطعی را مشخص کند، روزهای انتظار، دوران سختی را توأم با فشارهای روحی- روانی برای آن ها به دنبال خواهند داشت.

به جای ناراحتی و دلخوری، همراهی زوجین با سیستم بهداشتی و پرسنلی که در این خصوص تلاش می کنند تا امروز و آینده آن ها را شفاف به خودشان نشان دهند، کمک بزرگی به اجرای دقیق دستورالعمل موجود و نتیجه گیری سریع تر خواهد کرد. و چه بهتر خواهد بود اگر بررسی تالاسمی با یک آزمایش ساده CBC در ابتدای آشنایی یک زوج انجام شود تا مشکلات روحی و مالی کمتری را متوجه خانواده ها کند.

در پایان این قسمت ذکر این نکته ضروری است که بیماری های ژنتیکی زیادی وجود دارند ولی به طور رسمی و قانونی هنگام ازدواج بررسی نمی شوند. در صورت نیاز، خود زوجین از طریق مراکز مشاوره ژنتیک آن ها را باید پیگیری کنند. ضرورت این پیگیری فقط به کسانی که ازدواج فامیلی انجام می دهند برنمی گردد، بلکه در هر دو خانواده پسر یا دختری که با هم ازدواج می کنند اگر مثالی از نقص ژنتیکی، سقط های مکرر، مشکلات مادرزادی در وابستگان وجود دارد باید این پی گیریها انجام گیرد

منبع : HAppyIranian.Org ایرانیان شاد پایگاه اطلاع رسانی علمی , فرهنگی , هنری و تفریحی

قبل از ازدواج به این سوالات پاسخ دهید‌

قبل از ازدواج به این سوالات پاسخ دهید‌

سئوالات زیادی در این زمینه مطرح است اما چند سوِال مهم وجود دارد که باید حتما از همسر آینده خود بپرسید. در جلسات مشاوره متوجه شده ام متداول ترین و شایع ترین دعواها بعد از ازدواج بر سر دو موضوع پول و مسائل جنسی است. شمائی که قرار است ازدواج کنید، آیا میزان تطابق خود با موضوعات مختلف زندگی را می دانید؟ در مورد خرید منزل و کارهای روزمره چطور؟ آیا بچه هایی را که در آینده دور و بر شما را پر می کنند درنظر گرفته اید؟ در مورد بزرگ کردن فرزندان چه می دانید؟


به یاد داشته باشید تفاو ت هایی که آنها را پیش بینی نکرده ایم، می توانند آنچنان زندگی ما را تحت الشعاع قرار دهند که فکرش را هم نمی توانید بکنید. همین تفاوت ها و اختلاف های از قبل پیش بینی شده هستند که زندگی مشترک را تخریب می کند.


● قبل از ازدواج این ۲۵ سئوال را حتماً از همسر آینده خود بپرسید:


۱. آیا شما می خواهید بچه دار شوید؟ اگر مایلید چند فرزند؟
۲. اگر زمانی مشخص شد من یا شما قادر به بچه دار شدن نیستیم، آیا قبول دارید که فرزندی را از پرورشگاه بپذیریم و بزرگ کنیم
۳. اگر در آینده صاحب فرزند شویم، آیا حاضرید او را به مهدکودک بفرستیم؟ در غیر این صورت چه کسی از او نگهداری خواهد کرد؟
۴. آیا مادر باید از شغل خود چشم بپوشد و از فرزندان نگهداری کند؟ در این صورت وضعیت مالی زندگی مشترک به چه وضعی در خواهد آمد؟ آیا مرد خانه قادر است در این صورت زندگی را به تنهایی اداره کند؟
۵. تعطیلات را چگونه بگذرانیم؟ آیا برنامه تعطیلات را دو نفری خواهیم گذراند یا حتماً باید با فامیل به تعطیلات برویم؟
۶. در مواقعی که جر و بحث پیش می آید ،چه واکنشی نشان می دهید؟ آیا عصبانی می شوید؟ در صورت عصبانیت چه رفتاری از خود نشان می دهید؟
۷. نظر شما در مورد تعهد به زندگی چیست؟ در صورت خیانت از طرف خود تان یا من چه واکنشی نشان می دهید؟
۸. در مورد فرزندان چه رفتار و انطباقی مدنظرتان است؟
۹. عقاید مذهبی شما چگونه است؟
۱۰. در مورد روابط زناشویی چه نظری دارید؟
۱۱. در مورد مسائل مالی چه نظری دارید؟ درآمد هرکدام از ما چگونه خرج می شود؟
۱۲. هزینه های زندگی بر چه مبنایی تعیین می شود؟ منبع درآمد چگونه است و آیا کفایت زندگی مشترک را می کند؟ آیا امکان پس انداز وجود خواهد داشت؟
۱۳. ۲ سال، ۵ سال، ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده، خود را چگونه می بینید؟
۱۴. ساعات خواب و بیداری و کارتان چگونه است؟ صبح ها زود بلند می شوید؟ آیا عادت دارید شب ها تا دیروقت بیدار باشید؟
۱۵. چه کسی مسئول خرید منزل، پخت و پز و تمیز کردن است؟ آیا در این زمینه کمک می کنید؟
۱۶. عادت خرج کردن پول در شما چگونه است؟ هر ماه چه میزان پس انداز می کنید؟
۱۷. آیا در خانواده شما سابقه بیماری روانی وجود دارد؟
۱۸. در مورد مسائل زیر،اهداف طولانی مدت و کوتاه مدت شما چگونه است: شغل، فرزندان، مالکیت منزل و هر نوع متعلقات که به هر دوما مربوط است؟
۱۹. کجا زندگی خواهیم کرد؟ محل سکونت و منزل ما کجا و با چه شرایطی خواهد بود؟
۲۰. شهر محل سکونت ما کجا خواهید بود؟ آیا این شهر تغییر می کند؟
۲۱. آیا شغل شما به صورتی است که مجبورید شب ها کار کنید؟
۲۲. آیا برای همسر آینده خود محدودیت هایی در ذهن دارید؟
۲۳. وقتی استرس دارید، ناراحتید و یا درگیری ذهنی شدیدی دارید، بهترین روش کمک به شما چیست؟
۲۴. اگر در ازدواج مشکلی پیش بیاید، تا چه مدت می توانید صبر کرده و مشکل را حل کنید؟ آیا مسئله ای در ذهنتان وجود دارد که اگر در زندگی مشترک بروز کند به نظرتان غیرقابل ترمیم و جبران است؟
۲۵. پنج روش کوچکی که شما به وسیله آن هر روز می توانید به همسرتان بگویید و نشان دهید که دوستش دارید (البته بدون آنکه همسرتان تقاضا کند) چیست؟ پاسخ بعضی سوِالات به زمان زیادی احتیاج دارد. برای پاسخ به این سوِالات بهتر است هر دوی شما وقت بگذارید.
نگذارید نداشتن پاسخ برای یک سوِال مانع بررسی سایر سوِالات شود. اگر پاسخ یک سوِال به تفکر بیشتری احتیاج دارد ،فعلاً از آن بگذرید و به سراغ سوِال بعدی بروید. یادتان باشد بهترین ازدواج ها بر مبنای پایه و اساس محکم و قوی استوار شده اند. 
 
دکتر جان گری ترجمه: فرشته آل علی

منبع : ایران سلامت

همسرم زیباترین زن دنیاست

همسرم زیباترین زن دنیاست

ازدواج

با غریزه جنسی چه کنیم؟

دوران جوانى با احساسات تند و هدایت نشده، طغیان غرایز و بیدارى غریزه جنسى همراه است. گرچه انسان در تمام دوران در معرض این غرایز و احساسات است، اما در این دوران بسیار خطرآفرین است، نیازها و خواهش ها از یک طرف و بى تجربگى و نداشتن راه کار از طرف دیگر، جوانان را مقهور خود خواهد کرد به طورى که به هر خواسته آن ها تن در مى دهند. پس چه باید کرد؟ آیا احساس عشق و محبت به دیگران، طغیان غرایز و امیال نفسانى را مى توان کنترل کرد؟ چگونه؟

(وَلیستعفِف الذین لایَجدون نِکاحاً حتى یُغنیهم الله مِن فضله;کسانى که نمى توانند ازدواج کنند، باید پاک دامنى پیشه کنند تا این که خداوند آن ها را از فضل خود غنى گرداند. نور آیه 33)

عفت و پاک دامنى و دورى از گناه، وظیفه دختران و پسران تا هنگام ازدواج است. آنان باید از هر عاملى که زمینه ساز گناه و افتادن در دام شیطان است، پرهیز کنند. دختران باید حجاب اسلامى را رعایت کنند و خود را در معرض دید نامحرمان و جوانان بوالهوس قرار ندهند. زینت ها و زیورهاى خود را مخفى نگه دارند و به گونه اى راه نروند که خداى ناکرده دیگران را به گناه بکشانند. پسران نیز باید عفت و پاک دامنى را سرلوحه خویش قرار دهند. از چشم چرانى و نگاه هاى هرز آلود بپرهیزند و با تقویت اراده و استعانت از خداوند برخواسته هاى غیر منطقى خود غلبه کنند. در حدیث است: (تمام چشم ها در روز قیامت گریانند; مگر سه چشم: 1ـ چشمى که از ترس خدا بگرید; 2ـ چشمى که از نامحرم چشم پوشد; 3ـ چشمى که شب زنده دار باشد.مجموعه احادیث نهج الفصاحه، حدیث136)

این راهکار ها می تواند جوان را از قرار گرفتن در دام غرایز جنسی و شهوات باز دارد و او را سبک تر و آرام تر نگه دارد تا شرایط ازدواج برایش فراهم شود . جوانان و خانواده ها باید بدانند که بهترین اقدام برای جلوگیری از خطرات غرایز مهیا نمودن زمینه های ازدواج است . به ویژه خانواده ها مسئولیت دارند تا هر چه بیشتر این امر را آسان و ساده کنند تا استرس های جوان برای تشکیل خانواده کاهش یابد و رغبت به ازدواج افزون تر شود . در این زمینه پای صحبت استاد قرائتی می نشینیم که با زبانی ساده و روان خانواده را با موانع موجود آشنا می کنند.

سخنان آقای قرائتی را در مورد اهمیت ازدواج بخوانید

مثل ما درمورد غریزه جنسی، مثل کسی است که جایی مهمان است، چراغ خاموش است و به جای اینکه برود از صاحبخانه بپرسد که کبریت کجاست، تمام آشپزخانه را به هم می ریزد، آخرش هم پیدا نمی کند؛ درحالی که اگر می رفت از صاحبخانه می پرسید، راحت کبریت را پیدا می کرد. درمورد غریزه جنسی هم همین طور است. به جای اینکه از خالق حکیم مان بپرسیم که ما در این مورد باید چه بکنیم و چه نکنیم، گیر کرده ایم و نمی دانیم چه بکنیم.


از نظر شما، افطاری بیشتر مزه می دهد یا شام؟ معلوم است که افطاری. اگر شما چند ساعت گرسنگی کشیده باشی، بعد بیایی بنشینی سر سفره غذا، این خیلی بیشتر به ات مزه می دهد. درباره شهوت هم همین طور است؛ کسی که دائم نگاهش این طرف و آن طرف بوده، زن های مختلف را دیده، زن با مرد و مرد با زن اختلاط داشته، یک نگاه به این، یک خنده به آن و… این دیگر همسر خودش برایش هیچ لطفی ندارد، تکراری است؛ درصورتی که مؤمن از همسرش لذت می برد؛ یک لذت عمیق.


قلب

تمرکز یک اصل است؛ نگه داشتن چشم، باعث می شود مرد زنش را با دیگران مقایسه نکند. آن وقت وقتی می آید خانه و زنش را می بیند، او را زیباترین زن دنیا می بیند چون زن دیگری را ندیده. حتی اگر نمره زنش 20 هم باشد، برای او بهترین نمره است؛ برای همین است که در قرآن سفارش شده مردها و زن ها نگاهشان را نگه دارند. به زن ها هم توصیه شده زینت هایشان را آشکار نکنند. این باعث می شود زن خودش را به رقابت با زن های دیگر نیندازد. معلوم است که اگر زنی بخواهد با چند تا زن دیگر رقابت کند (در زیبایی، در آرایش و در لباس) حتما شکست می خورد.

پس بهتر است ببینیم خالق ما در مورد سلامت خانواده و سلامت جنسی چه می گوید، آن وقت نه خیلی نیازی به کنگره داریم و نه تشکل و کمیسیون و شورای عالی و…

 

از روی میخ بلند شوید!

بعضی ها یک گیرهایی برای ازدواج گذاشته اند که خیلی عجیب است؛ «اول لیسانس ام را بگیرم، بعد…». در اسلام این طوری نیست؛ بهره بردن از همسر که لیسانس و دیپلم نمی شناسد. چرا وقتی شما تشنه ای، نمی گویی اول لیسانس ام را بگیرم، بعد آب بخورم؟! «اول دختر اولم باید ازدواج کند، بعد دومی.» چه ربطی دارد؟ آمدیم و دختر اول هیچ وقت نخواهد ازدواج کند. یک خانمی چند وقت پیش برای من نامه نوشت که از دست پدر و مادرم خیلی شاکی ام؛ آن موقع که من پیش دانشگاهی بودم، خواستگارهای خوبی داشتم، نگذاشتند ازدواج کنم. حالا دانشگاه ام را هم رفته ام اما دیگر خواستگار ندارم. ما روی میخ نشسته ایم، هی می گوییم آخ! خب از روی میخ بلند شو.
اینکه تا چه اندازه توصیه به ازدواج موقت می تواند راهکار این موضوع باشد، محل تردید است به خصوص اینکه در این مورد باید به چند روایت تکیه کنیم در حالی که مثلاً در مورد نماز بیش از 2 هزار روایت معتبر و ترجمه شده به فارسی داریم

پول نداشته باش، زن داشته باش

مشکلات اقتصادی هم نباید مانع ارضای صحیح غریزه جنسی شود. «الان پول ندارم زن بگیرم» یعنی چی؟ پول نداشتن یک مشکل است و همسرنداشتن یک مشکل دیگر. به خانمت بگو الان پول ندارم، حالا عقد کن تا بعدا برویم خانه خودمان (اینجاست که خانواده ها به هیچ وجه راضی نمی شوند و داماد بیچاره حتما باید خیلی چیزها را داشته باشد!). این قیدهایی که ما برای ازدواج درست کرده ایم، به آن ضربه می زند. نیاز به همسر هم مثل آب است. فرق آب با همسر چیست؟ پیامبر روی منبر داشتند سخنرانی می کردند، زنی بلند شد و گفت یا رسول الله، من شوهر می خواهم.

وسط سخنرانی، پیامبر حرفش را قطع کرد – آن قدر که موضوع مهم است – و گفت کی این زن را می گیرد؟ حالا الان اگر یک خانمی از این در بیاید تو و بگوید من شوهر می خواهم، دستگیرش می کنیم مگر گناه کرده؟! این قیدها باید برداشته شود.

شما هر چیزی را از دین حذف کنید، فردا باید کنگره اش را بگذارید. غریزه جنسی نیاز به آموزش ندارد، شما قیدها را بردارید، گیرها را برطرف کنید، اصلاح کنید، خودش راه خودش را پیدا می کند. خواب و خنده و خوراک و… مگر آموزش می خواهد؟!

منبع : تبیان

آشنایی با دستگاه تناسلی زن(درصورت داشتن 18 سال رمز18است)

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

چند نکته راجع به وازکتومی

چند نکته راجع به وازکتومی

در این عمل سعی می شود جلوی انتقال اسپرم از بیضه گرفته شود.

دکتر اسعد مرادی، ارولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه در این باره می گوید: یکی از مهم ترین روش های جلوگیری از بارداری در مردان، وازکتومی است که طبق آمار جهانی در سال 2004، قریب بر 43 میلیون مورد از آقایان این جراحی را انجام داده اند که 80 درصد از آنها توسط جراحان کلیه (ارولوژیست ها) و 20 درصد بقیه توسط جراحان عمومی انجام شده است.
به گفته این متخصص سرطان های دستگاه ادراری، وازکتومی عملی است که روشی ساده دارد و بدون انجام بیهوشی عمومی، توسط پزشکی باتجربه، بدون داشتن عارضه جدی انجام می شود.
دکتر مرادی می گوید: برخلاف بستن لوله ها در زنان که با عمل جراحی باز و بیهوشی صورت می گیرد و از هزینه بالایی برخوردار است، عمل جراحی وازکتومی مردان کم هزینه و بدون صرف زمان زیادی صورت می گیرد، ولی به دلیل مشکلاتی که در معرفی و تشریح آن وجود دارد، اکثر آقایان از انجام این عمل ترس داشته و از آن پرهیز می کنند. به همین دلیل آمار جهانی بستن لوله ها توسط زنان 5 برابر مردان است.
وی می افزاید: نداشتن فرهنگ این عمل جراحی و ترس از عوارض را می توان از دلایل شایع عدم انجام این عمل ذکر کرد.
عوارض وازکتومی
دکتر مرادی با اشاره به این که عوارض این جراحی به دو دسته زودرس و دیررس تقسیم می شوند، یادآور می شود: یکی از شایع ترین عوارض وازکتومی خونریزی است و از آنجا که در این بافت پرخون، خون به داخل کیسه بیضه ریخته می شود و خونریزی خارجی وجود ندارد، می تواند یکی از دلایل ترس آقایان به شمار رود.
وی عفونت و درد پس از جراحی در صورت خوب جراحی نشدن را از عوارض دیگر این عمل عنوان کرده و می گوید: درد در این جراحی، از بدترین نوع عوارض شایع است. براساس پژوهش های انجام شده، گاهی جراحی وازکتومی مفید واقع نمی شود و این روش ناکارآمد تلقی می شود.
دکتر مرادی با اشاره به این که وازکتومی در روش های نسبی، تقریبا تا 98 درصد موثر است و فقط 2 درصد آن با شکست مواجه می شود، می افزاید: 2 تا 3 ماه پس از جراحی وازکتومی، فرد با دادن آزمایش نطفه (آنالیز Semen) متوجه خواهد شد که اسپرم هایش به حد صفر رسیده است یا خیر.
در این هنگام اگر اسپرمی زنده باشد، اصطلاحا گفته می شود که وازکتومی با شکست مواجه شده و عود کرده است که البته بهتر است این آزمایش در دو مرحله (ماه سوم و چهارم پس از جراحی) تکرار شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید می کند: بسیاری بر این اعتقادند که این جراحی ناتوانی جنسی به همراه خواهد داشت، در حالی که چنین نیست و این تصور نادرست است، چرا که سیستم توانایی جنسی با سیستم تولید اسپرم به صورت جداگانه عمل می کند و در وازکتومی فقط لوله ای که اسپرم را انتقال می دهد بسته می شود.
گاهی گفته می شود این عمل جراحی باعث افزایش بیماری های قلبی و عروقی می شود. دکتر مرادی در این باره معتقد است وازکتومی باعث افزایش بیماری های قلبی ـ عروقی، سرطان پروستات و بیضه نمی شود و تنها چیزی که قبل از عمل بسیار مهم است این است که بیمار به اتفاق همسرش به پزشک مراجعه کند و با نشان دادن عکس و فیلم، از خطرات و عوارض زودرس یا دیررس آن مطلع شود.
وی خاطرنشان می کند: این روش جلوگیری از بچه دار شدن برای افرادی مناسب است که دیگر قصد پدر شدن ندارند، به همین دلیل سن انجام وازکتومی و تعداد فرزندان توسط پزشک سوال می شود و همسر فرد نیز باید از این عمل رضایت کامل داشته باشد.
این ارولوژیست می گوید: بیماران پس از جراحی نباید تا 24 ساعت فعالیت سنگین انجام دهند و حداقل تا یک هفته از فعالیت جنسی پرهیز کنند چراکه شایع ترین عارضه این عمل خونریزی است.
انصراف از وازکتومی
گاهی پیش آمده که فرد پس از انجام موفقیت آمیز وازکتومی، پشیمان شده و خواهان باز کردن مجدد مجرا شده است.

دکتر مرادی در این باره می گوید: این عمل جراحی به صورت میکروسکوپی است و از آنجا که قطر لوله واز (فضای داخلی لوله واز) به یک دوم میلی متر می رسد برای انجام جراحی روی آن احتیاج به ابزار بسیار ظریفی است، به همین جهت شانس موفقیت جراحی کم است، ولی آنچه که در این جراحی بسیار مهم است زمان است و هر چه فرد سریع تر برای جراحی اقدام کند شانس بیشتری خواهد داشت. ولی اگر چندین سال از جراحی وازکتومی اش گذشته باشد، شانس موفقیت عمل پایین تر و حتی به صفر می رسد.

منبع : جام جم آنلاین

3 قدم برای بالا بردن علاقه مرد مورد علاقه تان

3 قدم برای بالا بردن علاقه مرد مورد علاقه تان

زوج ها باهم قهر می کنند، به هم می زنند و حتی طلاق می گیرند. ممکن است از او متنفر شده باشید، او را پس بزنید، یا حتی شماره تلفنش را هم از گوشیتان پاک کرده باشید. اما به محض اینکه چشمانتان را می بندید، خاطره او، خنده هایش، نوازشهایش همه چیز دوباره به سمتتان برمی گردد. چه می شد اگر او هم به این اندازه شما برایش مهم بودید. اما زندگی همین است...سرشار از اگرها و اماها. پس الان چه باید بکنید؟ به سراغ مردهای دیگر بروید و آنها را امتحان کنید؟ اما اگر نمی توانید چنین کاری بکنید، هنوز هم راهی برایتان هست. می توانید کاری کنید که دوباره به سمتتان برگردد و عاشقتان شود.

در زیر به 3 راه برای برانگیختن حس حسادت مرد مورد علاقه تان به شما معرفی می کنیم. اما دقت کنید که این روشها را فقط برای مردهایی استفاده کنید که حداقل کمی با شما نرم هستند. البته اگر از احساسات او مطمئن نیستید هم می توانید از این راه هااستفاده کنید. چون چیزی را از دست نمی دهید.

گریه نکنید

برای شروع باید دست از گریه و زاری بردارید. گریه نکنید، التماس نکنید و دنبالش نیفتید. هرچه بیشتر دنبال او بیفتید، او را از خودتان دورتر می کنید. به او زمان و آرامش بدهید و درعین حال با دوستانش صحبت کنید. به او نشان دهید که آنها چقدر در زندگیتان مهم هستند. حرفها، مکالمات و رفتارهای آنها را تحسین کنید. مرد شما باید نبود شما را در زندگیش احساس کند. هیچوقت صحبت را با او شروع نکنید مگر اینکه مطمئن باشید که خودش هم علاقه مند است. اگر خودش برای حرف زدن پا پیش نگذاشت، می توانید کمی به او توجه نشان دهید. اما یادتان باشد، همیشه حد خودتان را بشناسید.

خودتان را مشغول کنید

خودتان را مشغول کنید. سعی کنید او را از ذهنتان بیرون کنید. به او نشان دهید که درگیر کارهای زیادی هستید، با دوستانتان اس ام اس بازی کنید، تلفنی حرف بزنید و حتی چت کنید. همیشه یادتان باشد، وقتی دلتان برای او تنگ می شود، فقط باید صبر کنید. دلیلش این است که وقت برای اینکار زیاد دارید. کاری کنید که او از شما بپرسد که چه کاری اینقدر مشغولتان کرده است. شما هم نادیده اش بگیرید و صحبت را عوض کنید و به شک بیندازیدش. باور کنید مردها بیشتر از اینکه عاشق ظاهر خانم ها شوند، عاشق اسرارآمیز بودن آنها می شوند.

خودتان را تغییر دهید

خودتان را تغییر دهید و تعجبش را جلب کنید. سعی کنید آدم دیگری شوید. برای خودتان وقت بگذارید. باشگاه بروید، آرایشگاه بروید و یک ورزش جدید را یاد بگیرید. مطمئناً ناراحت می شود وقتی ببیند که با دیگران بیرون می روید و خوش می گذرانید. اینکار حس حسادت او را جلب می کند و باعث می شود حتی بیاید از کلاس دنبالتان تا بتواند کمی چکتان کند.

او باید بفهمد که زندگی شما فقط حول او نمی چرخد. با این روش مطمئن باشید که شگفت زده می شود و حسودی می کند. باید نشان دهید که اهمیت زیادی در زندگیتان ندارد و خوشحال و راحت باشید و از مجرد بودن خود لذت ببرید. در دسترسش نباشید. بگذارید دنبالتان بگردد.

اما در عین حال باید محتاط باشید. خیلی به او سخت نگیرید. اگر طرفتان عصبانی شد کمی به او فرصت بدهید. همه چیز در عشق و جنگ عادلانه است، آنچه مهم است حضور او در زندگی شماست.

درآخر، اجازه بدهید از شما بپرسم...

دوست دارید بدانید که چطور می توانید با تیزهوشی و قلب مهربانتان مردی را اسیر خودتان کنید و هیچوقت هم نگران این نباشید که دوباره کسی سر کارتان نگذاشته باشد و شما را فقط برای سکس نخواهد؟

دوست دارید مردی در زندگی خود داشته باشید که کاملاً به شما متعهد باشد، با شما واقعاً خوب رفتار کند و به شما راحتی و آرامش دهد..؟

آیا در رابطه ای بودید که تمام شده یا در حال فروپاشی است؟

نکاتی که در این مقاله ذکر شد مطمئناً به کارتان خواهد آمد.

منبع : مردمان

کیفیت روابط جنسی خود را بالا ببرید

کیفیت روابط جنسی خود را بالا ببرید
درباره کیفیت عمل جنسی با همسر خود صحبت کنید

همین امشب 15 دقیقه زمان بگذارید و در این مورد با همسر خود بحث و گفتگو کنید .بهتر است پس از شام و قبل از خاموش کردن چراغها اینکار را انجام دهید.

انتخاب هدف مورد علاقه
خجالت را کنار بگذارید و کمی جسارت به خرج دهید. بهتر است از همسر خود بپرسید که به چه کاری بیشتر علاقه دارد.مطالعات در سال 2008 نشان دهنده این است که افرادیکه در این مورد با همسر خود صحبت میکنند کمتر دچار انفعال در روابط جنسی خود می شوند .

یادداشت 5 ویژگی برتر بدن همسرتانمطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان میدهند که زنانی که احساس زیبایی و جذابیت دارند بیشتر از روابط خود لذت میبرند.در یک نظر سنجی یبش از 20 درصد از زنان عنوان کردند که خجالت مانع از لذت بردن انها میشود و انان از بعضی از قسمتهای اندام خود راضی نبوده و احساس بدی در باره ان داشتند.

بوسه خداحافظی این کار باید همانند مسواک زدن برای شما به صورت عادت در بیاید که هنگامی که از یکدیگر جدا میشوید , یکدیگر را ببوسید. این کار تاثیر بسزای د ر ایجاد صمیمیت و شور و نشاط در طول روزتان میشود.
صبح ها کمی  در رختخواب  متنظر بمانید .
به جای انکه با شنیدن  صدای زنگ ساعت با یک پرش از جا بپرید و از رختخواب بیرون بیائید بهتر است کمی در رخخواب مانده و یکدیگر را نوازش کنید . اینکار ممکن است فقط 30 ثانیه زمان ببرد اما تاثیری که نگاه کردن به یکدیگر و نوازش دارد قابل بیان نیست .

یوگا و رابطه جنسیالن بارت نویسنده کتاب یوگا و روابط جنسی میگوید ذهن بیش از یک میلون نفر از مردم هنگام مقاربت در جایی غیر از مکانیست که در آن بسر میبرند 
سعی کنید با کمک یوگا یاد بگیرید که چگونه بتوانید ذهنتان را متمرکز کنید و در یک مکان احسات جسمی و روحیتان را متوقف کنید.

لباسهای زیبا بپوشید
این یک روش بسیار زیرکانه است که هنگامیکه برای عمل مقاربت اماده میشود از لباس های زیر زیبا استفاده کنید.

رابطه جنسی در صبحگاه 
یک دکتر غدد و استادیار بالینی در یکی از دانشکده های پزشکی میگوید بهترین زمان برای عمل مقاربت صبح است. افراد تمایل بیشتری به مقاربت در صبح دارند, که اینکار باعث مشود هورمون اکسی توسین در بدن شما رها شود و شما تمام طول روز را با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهید و علاوه بر این صبح ها میل جنسی شما برانگیخته تر است.

اتاق خوابتان را مرتب کنید

در هم برهمی بعضی از اتاقهای خواب مانع تمرکز و لذت بدن از عمل جنسی میشود.
توصیه میکنیم اتاقتن را مرتب کنید و سعی کنید اتاق خواب و اتاق کارتان را از یکدیگر جدا کنید.

منبع : HAppyIranian.Org ایرانیان شاد پایگاه اطلاع رسانی علمی , فرهنگی , هنری و تفریحی

6 قانون برای شاد زیستن

6 قانون برای شاد زیستن

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، کارشناسان در مقاله ای در سایت اینترنتی نوترالب در این باره خاطرنشان کردند: اگر عادت خوب را همین الان بپذیرید، می توانید در تمام طول عمر از خودتان مصون باشید.
در این مقاله قوانینی ارائه شده است که به شما کمک می کند زندگی شاد و سالمی داشته باشید. 

قانون اول ورزش کردن است.
اگر ورزشکار نیستید، ورزش ها و تمرینات بسیاری وجود دارد که می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. سعی کنید به همراه دوستانتان چند نوبت در هفته این تمرینات را انجام دهید. هم چنین می توانید همدیگر را ترغیب کنید که برای گرفتن امتیاز بیشتر، تمرینات بیشتری را انجام دهید. یک راه دیگر هم پیاده روی کردن است اگر 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید از مزایای فراوان آن بهره مند خواهید شد.
قانون دوم، استفاده از یک تکنیک آرامش بخش است. 
در دنیای پر استرس امروز پیدا کردن راهی برای رسیدن به آرامش بسیار حائز اهمیت است. در هر روز زمانی را به این کار اختصاص دهید. برای این کار در روز، 10 تا 20 دقیقه یک جای خلوت بنشینید و تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید.
قانون سوم می گوید؛ از نور آفتاب بهره مند شوید.البته منظور این نیست که ساعت ها در آفتاب قرار گیرید و هیچ محافظتی از پوست خود نداشته باشید بلکه فقط چند دقیقه در روز اگر در تماس با نور خورشید باشید بدنتان می تواند به اندازه کافی که برای سلامت شما مطلوب و مورد نیاز است، ویتامین D تولید کند.
قانون چهارم به شما توصیه می کند که خواب مناسب و کافی داشته باشید.
کم کردن از ساعت خواب برای انجام کار یا برنامه های دیگر در نهایت به شما آسیب می رساند. شما به طور متوسط به هفت تا هشت ساعت خواب در هر شبانه روز نیاز دارید. هم چنین در روزهای تعطیل آخر هفته استراحت مناسبی داشته باشید.
قانون پنجم شامل دنبال کردن رژیم غذایی سالم است.از مصرف غذاهای ناسالم و تنقلات پرهیز کنید. اگر نمی توانید تنقلاتی را که مورد علاقه تان هستند به طور کامل کنار بگذارید، بهتر است تا حد امکان مصرف آنها را به حداقل برسانید. همچنین در طول روز مقادیر زیادی آب بنوشید.
قانون ششم و آخر، خندیدن است. 
خنده مزایای فراوانی دارد. فیلم های خنده دار ببینید و با کسانی ملاقات کنید که مثبت و شاد هستند. سعی کنید از افراد منفی و احساسات منفی دوری کنید.
منبع : ایسنا