راه های کسب درآمد

معرفی انواع سایت و راه های کسب درآمد اینترنتی

راه های کسب درآمد

معرفی انواع سایت و راه های کسب درآمد اینترنتی

اثر جوش‌ها را چگونه محو کنیم ؟

اثر جوش‌ها را چگونه محو کنیم ؟

بعد از به پایان رسیدن مرحلۀ بحرانی جوش ها، جا و اثر این جوش ها بر روی صورت باقی می ماند. این آثار چه توی چشم بیایند، چه نیایند، چه زشت باشند و یا نباشند، ممکن است باعث ناراحتی و مشکل بشوند، گاهی اوقات به اندازۀ خود جوش ها فرد را درگیر و ناراحت می کنند. خوشبختانه، امروزه راه حل های متعددی برای رهایی یافتن و محو کامل این آثار ناخوشایند وجود دارد.

انواع مختلف آثار جوش و آکنه
ترتیب، عمق و شدت آثار جوش بستگی دارد، به شدت بحران جوش و شیوه ای که برای درمانش به کار گرفته شده است.

اثر باقی ماندۀ صاف و هموار که از آن با عنوان "دهانۀ آتشفشان" یاد می شود. شکل ظاهری آن کمابیش گرد است، و روی سطح پوست صورت حفره های کوچکی ایجاد می کند و مانند محلی می ماند که به آن تگرگ زده شده است. این آثار کم عمق که سطح صافی دارند، شبیه به دهانه های کوچک آتشفشان هستند.
آثاری که «نوک شیشه ای» گفته می شوند. این نوع از نوع قبلی بسیار عمیق تر و سخت تر هستند، و مثل جای فرورفتن سوزن روی پوست هستند.

آثار "متورم". این نوع اثر جوش گاهی اوقات ظاهر می شود و به جای اینکه گود و فرورفته باشد، برجسته است. التهاب بافت ها نوعی فیبروز کوچک بر روی سطح پوست ایجاد می کند که ترکیبی شبیه به کیست های کوچک به وجود می آورند. 

راه حل ها
امروزه، پزشکی زیبایی راه حل های متعددی برای صاف و هموار کردن پوست در اختیار دارد. روش هایی که در درمان ضد پیری به کار می روند، می توانند برای کم کردن و یا حتی از بین بردن تمام آثار آکنه استفاده شوند.

محصولات پرکننده

پر کردن که روش بسیار مفیدی برای از بین بردن جوش هاست، می تواند برای آن دسته از آثار جوش ها که صاف و یا کم عمق هستند به کار بروند و مؤثر باشند. به طور مثال اسید هیالورونیک، باعث بالا آمدن پوست در ناحیه ای که جوش وجود داشته می شود و می تواند اثر آن را از بین ببرد.
تزریق، روشی سریع و بدون درد است که باید توسط متخصص پوست و زیبایی در مطب وی انجام شود، بعد از انجام تزریق فرد می تواند فوراً به سر کارش بازگردد. نتیجۀ این روش فوری و قابل مشاهده است.
فقط بمل: مانند درمان چروک ها، محصولات قابل جذبی وجود دارند که طول عمرشان کوتاه است. بنابراین، برای حفظ نتیجه، تزریق مجدد ضروری خواهد بود. 

لایه برداری
هدف از لایه برداری از بین بردن لایه های رویی از روی پوست به منظور روییدن مجدد پوستی صاف تر و روشن تر است. در این روش علاوه بر اینکه می توان رنگ پوست را روشن کرد و نقاط ریز قرمز را که از جوش ها به جا مانده اند از بین برد، می توان آثار عمیق جوش ها که بر روی سطح پوست حفره ایجاد کرده اند را نیز ناپدید کرد. مانند روش تزریق، این درمان هم باید در مطب پزشک انجام شود.
برای درمان آثار جوش ها می توان به لایه برداری سبُک متوسل شد. محصول را باید روی محل مورد درمان گذاشت. این محصولات غالباً بر پایۀ اسیدهای میوه ها (برای مثال اسید گلیکوز) هستند که سلول های پوستی را از بین خواهند برد و با رها ساختن نابه سامانی ها، سطح پوست را یکدست می کنند. لایه برداری شدیدتر با استفاده از اسید تریکلوراستیک انجام می شود.

میکرو درمابراسیون
کارکرد میکرودرمابراسیون بر اساس همان اصول لایه برداری است، در این روش عملیات مکانیکی است و نه شیمیایی. در این روش درمان، مانند لایه برداری، آن دسته از آثار جوش ها خوب به درمان پاسخ می دهند که کم عمق و به شکل دهانۀ آتشفشان هستند.

در این روش پزشک از دستگاهی برای جارو کردن بسیار دقیق بر سطح پوست استفاده می کند. این دستگاه که شبیه خودکار است، با استفاده از کریستال های کوچک، پوست را تا عمقش ورقه ورقه می کند. هر چه بر روی یک قسمت خاص تأکید بیشتری شود، پزشک می تواند عیوب بیشتری را پاک کند و پوست ظاهر صاف تری پیدا می کند. این درمان توسط متخصص زیبایی انجام می گیرد. گفتنی است انجام این تکنیک همراه با درد خواهد بود.

لیزر

لیزر بسیار توانمند است و حوزۀ عملکردی بسیار وسیع تری دارد. برای مثال یک لیزر ساینده، هم آثار صاف و هم برجسته را می تواند از بین ببرد. ضمناً لیزر می تواند به برخی آثار باقی ماندۀ جوش ها که به خاطر فرم کوچک و عمیق شان، دسترسی به شان مشکل است را مورد حمله قرار دهد.
با گرم شدن، پوست برای تولید کُلاژن تحریک شده و اثر جوش را هم تحریک می کند. لیزر فقط آثار جوش ها را از بین نمی برد، بلکه برای از میان بردن "حاشیه ها و خطوط" نیز مؤثر است، لیزر آنها را کم عمق تر و در دسترسی برای لایه برداری و میکرودرمابراسیون را ممکن می سازد. لیزر انواع مختلفی دارد: CO2، اربیوم و تجزیه شده.

بهبودی
روزهای بعد از لایه برداری، روی پوست، پوست پوست می شود. این واکنش عادی است. یک کرم مرطوب کننده برای برطرف کردن این دردسر کوچک کفایت می کند.
پس از یک جلسه میکرودرمابراسیون، ممکن است بر روی صورت لکه های سرخ رنگ دیده شود. عموماً، این قرمزی ها به سرعت محو می شوند، ولی ممکن است سرخی برخی نقاط، که پزشک بیشتر روی آن تأکید داشته، تا چند روز باقی بماند. برای رفع این مشکل، یک کرم مسکن برای حدود 10 روز تجویز می شود.
در عوض، عوارض جانبی درمان توسط لیزر کمی شدیدتر هستند. پوست برای التیام یافتن به زمان نیاز دارد؛ که این زمان هم بستگی به شدت درمان دارد (حداقل یک هفته)، طی این مدت استفاده از یک کرم التیام بخش ضروری است.
در تمام موارد، قرار گرفتن در معرض اشعۀ آفتاب به شدت ممنوع و استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. استفاده از ضد آفتاب پس از شیوۀ لایه برداری یا میکرودرمابراسیون حداقل یک ماه و برای لیزر شش ماه توصیه می شود.

توصیه ها و اقدامات احتیاطی
قبل از هر گونه ای اقدامی برای درمان آثار آکنه (هر نوع درمانی)، باید صبر کنید تا جوش ها خودشان بهبود یابند و آثار باقی ماندۀ شان کامل التیام یابند.
این مرحله ممکن است چندین ماه طول بکشد، زیرا نمی توان درمان را بر روی یک پوست ملتهب شروع کرد. همچنین، درمان هایی که بر پایۀ ویتامین A قرار دارند، حداقل باید طی شش ماه تمام شوند تا بتوان درمان آثار جوش ها را شروع کرد.

و در نهایت، برای جلوگیری از هر گونه حساسیت پوستی بر اثر تابش نور آفتاب و کاهش رنگ دانه های پوست، بهتر است این نوع درمان ها را در فصل زمستان انجام دهید.

توصیه های ما
اگر چه راه حل معجزه آسایی برای پیشگیری از بروز آکنه وجود ندارد، اما امروزه می توانیم از درمان های بسیار مؤثری برای درمان آثار ناخوشایند آکنه ها بهره ببریم.
متخصصان زیبایی همیشه می گویند: نباید جوش ها را دستکاری کرد! اگر به شدت دچار حملۀ جوش ها قرار گرفته اید و نمی توانید در برابر تمایل به ور رفتن با جوش ها مقاومت کنید، مدام برای خود تکرار کنید که اگر جلوی خودم را نگیرم، آثار جوش ها باقی می ماند، شک نکنید که این کار کمکتان می کند...
از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خودداری کنید! اگر در معرض تابش آفتاب باشید و نتوانید جلوی خودتان را بگیرید و جوش هایتان را دستکاری کنید، اشعه های خورشید ممکن است رنگ دانه های متفاوتی را تحریک کنند. لکه های قرمز (یا قهوه ای) در صورتتان ظاهر می شوند و چند ماهی طول می کشد تا محو شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد