راه های کسب درآمد

معرفی انواع سایت و راه های کسب درآمد اینترنتی

راه های کسب درآمد

معرفی انواع سایت و راه های کسب درآمد اینترنتی

شایع‌ترین علائم و راه‌های درمان کم ‌خونی


شایع‌ترین علائم و راه‌های درمان کم ‌خونی

بسیاری از مردم به کم ‌خونی مبتلا هستند اما بیماری آنها تشخیص داده نشده است و نشانه‌های بیماری مبهم است.

کم خونی به معنی کمبود تعداد گلبول ها یا گویچه های قرمز خون است و انواع مختلفی دارد که می تواند به علت عدم سنتز هموگلوبین، کمبود آهن در ساختار هموگلوبین، دفع بسیار سریع یا تولید بسیار آهسته گلبول های قرمز بروز کند.
 
اغلب مبتلایان به کم خونی از احساس سستی و یا خستگی همیشگی و یا احساس کسالت عمومی و گه گاهی ناتوانی تمرکز در هنگام فعالیت شکایت دارند.
افراد مبتلا به شکل های شدیدتر کم خونی بیشتر از بروز تنگی نفس در هنگام انجام فعالیت های بدنی شکایت می کنند. در نوع خیلی شدید کم خونی، بدن ناچار می شود عارضه موجود را با افزایش برون ده قلب جبران کند که این خود موجب تپش قلب و تعریق شده و در پایان منجر به نارسایی قلبی می شود.
به گزارش سایت پزشکی وب ام دی، پزشک شما تا زمانی که دلیل کم خونی را تشخیص ندهد، نمی تواند برای درمان آن اقدام کند. درمان برای یک نوع کم خونی ممکن است برای نوع دیگر نامناسب و یا حتی خطرناک باشد. معمولا پزشک برای تشخیص کم خونی آزمایش شمارش کامل خون را جزو آزمایش های نخستین قرار می دهد.
بر اساس این گزارش، درمان های متفاوتی برای کم خونی وجود دارد که بر پایه شدت بیماری و عامل ایجاد کننده آن تعیین می شود. کمبود آهن گاهی به دلیل فقرغذایی در افراد بالغ که عادت ماهانه نمی شوند شامل زنان یائسه و مردان دیده می شود. در تشخیص کمبود آهن لازم است یک جستجو برای علل احتمالی از دست رفتن آهن همانند خونریزی دستگاه گوارش از زخم های گوارشی و یا از سرطان کولون، صورت گیرد.
کمبود آهن خفیف تا میانه با تجویز آهن به شکل فروس سولفات و یا فروس گلوکونات درمان می شود. مصرف ویتامین ث نیز موجب افزایش جذب آهن می شود. تجویز ویتامین خوراکی اسید فولیک و یا تزریقی زیرجلدی ویتامین ب 12 کمبودهای مربوطه را درمان می کند.

در کم خونی وابسته به بیماری مزمن، کم خونی مربوط به شیمی درمانی یا یک کم خونی مربوط به بیماری کلیه، برخی پزشکان معالج با تجویز پروتئین اریتروپویتین نوترکیب، کوشش در تحریک کردن فرآوری گلبول قرمز دارند. در موارد کم خونی شدید و یا خونریزی در حال پیشرفت، تزریق خون ممکن است ضروری باشد. به طور کلی تاکید می شود که از درمان خودسرانه کم خونی پرهیز شده و حتما با پزشک متخصص مشورت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد